svētdiena, 2014. gada 12. janvāris

Svētdienas saldums - asums/ Sonntagssüßes - schärfes

Nē, nē, tās nav piparkūkas, lai gan cepumiņiem izmantoju piparkūku formiņu,  jo citu cepumu formiņu man nav. Šie - ingvera cepumi bija manu Ziemassvētku cepumu sarakstā, bet nesanāca izcept, un tad vēl šķita, ka nezinu, kādā formātā esmu saglabājusi recepti. Bet tā bija saglabāta datorā un iegūta no kādas no jums, diemžēl nepierakstīju vārdu. Bet paldies! Ievietošu recepti šeit, varbūt kāda atpazīs savējo. Rullējot mīklu, šķiet, ka tai vajadzētu būt stingrākai, bet tad cepumiņi nebūtu tik kraukšķīgi. Ingvera asumiņš labi jūtams pēcgaršā. Nezinu, cik vērtīgs paliek ingvers pēc izcepšanas, bet cerēsim, ka tā vērtība kaut cik saglabājas.
Ingvera cepumi
Vajag:
2 gl miltu5 g cepama pulvera (1 TK)2 lieli pirksti ingvera, sarīvēt (var arī vairāk)1 TK kanēļa5-6 krustnaliņas (es izmantoju 0,5 TK maltu)100 g sviesta (mīksta)1 gl cukura (man- gaišbrūnais, kā vienmēr)1 ola
Gatavošana:
Sajaukt miltus ar cepamo pulveri, garšvielām.Sakult (es to daru blenderī) sviestu ar cukuru un olu.Sajaukt pirmo maisījumu ar otro un ingveru, samīcīt plastisku mīklu.Izveltnēt, izgriezt vēlamās formas cepumus. Likt uz papīra uz plats. Cept 180 C 15-20 min.
Komentāri: pieskatiet cepot, ātri piedeg.

Imunitātes stiprināšanai jau nedēļu lietoju "Imunitātes zapti" no medus, ingvera un citrona. Esmu pagatavojusi jau otro porciju, bet negatavoju no pilnās receptes, bet ar vienu citronu + 15 g ingvera+ 65 g medus, kas rīvējams, sarīvēju, samaisu, uzglabā ledusskapī, lieto rītā vakarā pa ēdamkarotei, es šķaidu nedaudz ūdenī(varbūt man ir stiprāks, jo vairāk ingvera), nedēļai pietiek. Recepte no "Ri*i" lielveikala.
Lai jums stipra veselība!
Nein, die sind keine Lebkuchen, obwohl ich für das Gebäck die Lebkuchenformen genutzt habe, weil andere Gebäckformen ich nicht habe. Dieses - Ingwergebäck war auch in meiner Weihnachtsplätchenliste, aber ich habe nicht gebacken, und dann schien es mir, dass ich das Rezept verloren habe, ich konnte mich nicht daran erinnern, in welcher Form ich das Rezept aufbewahrt habe. Es war hier - im Computer. Das Rezept habe ich hier in der Blogwelt gefunden, leider habe ich den Namen nicht geschrieben. Aber vielen Dank! Beim Teigausrollen scheinte mir, dass der Teig fester sein muss, aber dann wäre das Gebäck nicht so schön knusprig. Der Ingwergeschmack und Schärfe  kommt ganz schön danach als letzter Geschmack beim Essen. Ich weiß  nicht, wieviel vom Wert des Ingwers bleibt nach dem Backen, aber ich hoffe, dass etwas doch bleibt.
Ingwergebäck
Man braucht:
2 Becher Mehl
5 g Backpulver(1 TL)
2 große "Finger" Ingwer, gerieben(kann auch etwas mehr sein)
1 TL Zimt
5-6 Kreuznelken(HalbTL gemahlen)
100 g weiche Butter
1 Becher Zucker(die Autorin der Rezeptes nutzt den braunen Zucker)
1 Ei
Vorbereitung:
Mehl mit Backpulver und Gewürz mischen. Butter mit Zucker und Ei schlagen. Die erste Mischung mit dem zweiten mischen und Ingwer zugeben, einen plastischen Teig kneten.
Ausrollen, das Gebäck drucken, auf dem Backpapier auslegen. Backen beim 180 C 15-20 Min.
Aufmerksam sein, es kann schnell anbrennen.

Zur Immunitätsstärkung gebrauche ich schon eine Woche "Immunitätssaft" aus Ingwer, Zitrone und Honig, gerieben, gemischt, auf eine Zitrone 15 g Ingwer und etwa 65 g Honig. Im Kühlschrank aufbewahren und morgens und abends eine EL gebrauchen, ich löse mit etwas Wasser.
Ich wünsche euch allen starke Gesundheit!

*******


Steidzami bija vajadzīgs mazs apsveikumiņš, nu beidzot varēju izmantot savu sagatavoto papīru. Pārtikas plēve man tagad ir visu laiku un arī salvetītes iekrājušās, varētu pagatavot vēl pāris loksnītes papīra noformēšanai. Tad jau pielietojumu tās atradās.
Ich brauchte dringen eine kleine Glückwunschkarte, nun endlich konnte ich mein gebasteltes Papier ausnutzen. Die Plastikfolie habe ich jetzt zu Hause die ganze Zeit, auch die Servietten haben sich eingesammelt, ich könnte noch ein paar Papierblätter basteln. Dann finden sie schon die Anwendung.

2 komentāri:

Kunzfrau teica...

Na dann wünsche ich dir guten Appetit.
Mein Ding wäre das nicht. Ich smag Ingwer nicht sonderlich gerne!

Gruß Marion

Queen Of The Armchair aka Dzintra Stitcheries teica...

Man patīk ingvera cepumi arī Rita ... paldies par recepti!