svētdiena, 2014. gada 19. janvāris

Purvs - ogas - ezers/ Moor - Beeren - der See




Svētdienas saldums ar purva ogu skābumiņu - kēksiņi ar dzērvenēm. Sestdien pagatavoju pēc šīs receptes
·         2 olas
·         200 g cukura
·         200 ml kefīra
·         2 tējk. cepamā pulvera
·         100 g margarīna
·         400 g miltu
·         1 glāze dzērveņu 
1.     Olas sakuļ ar cukuru, pievieno kefīru un izkausētu margarīnu, vēlreiz visu samaisa.
2.     Miltus sajauc ar cepamo pulveri, pievieno olām un kefīram, kārtīgi samaisa ar karoti.
3.     Mīklai pievieno glāzi dzērveņu, (ja dzērvenes ir saldētas, uzkaisa tām nedaudz miltus).
4.     Visu kārtīgi sajauc un liek mazo kēksu cepšanas formās.
5.     Cep 180 grādu temperatūrā 30 minūtes.
Bet šodien kviešu miltu vietā pieliku pilngraudu auzu miltus, un man tā garšo labāk. Ar auzu miltiem mīkla sanāca biezāka. Attēlā šā rīta kēksiņi, tātad ar auzu miltiem. Un margarīna vietā man bija sviests. Nu jā, ar auzu miltiem ir arī veselīgāk. Recepte no www.draugiem.lv ieteiktajām.
Die Sonntagssüße mit Moosbeerensauer aus dem Moor - die Muffins mit Moosbeeren. Am Freitag habe ich sie nach diesem Rezept vorbereietet:
* 2 Eier
* 200 g Zucker
* 200 ml Kefir
* 2 TL Backpulver
* 100 g Margarine(ich habe Butter verwendet)
* 400 g Mehl
* 1 Becher Moosbeeren
1. Die Eier mit Zucker schlagen, Kefir und geschmolzene Butter zugeben, alles umrühren
2. Mehl mit Backpulver mischen, der Eier und Kefirmischung zugeben, gut umrühren
3. Dem Teig die Moosberen zugeben(wenn sie gefroren sind, dann mit Mehl umrühren)
4. Alles gut umrühren und in die kleinen Muffinformen geben
5. Bei 180 Grad C 30 Minuten bachen.
Heute habe ich die Muffins nochmals gebacken, aber anstatt Weizenmehl habe ich das Vollkornhafermehl zugegeben, und so schmecht es mir sogar besser. Mit dem Hafermehl gelingt der Teig dicker. Im Bild sind die Muffins von diesem Morgen, also mit Hafermehl. Na ja, das Hafermehl ist doch auch gesunder.
*******


Tā kā nevaru šūt to ko vēlos, tad nolēmu pabeigt kādu ļoti senu darbu. Cerams, visi Latvijā ligzdojošie zivju dzenīši (Alcedo atthis) ir aizlidojuši uz dienvidiem, jo šodienas aukstumu(-17 grādi) viņi diezin vai izturētu. Lai arī vāciski tulkojot viņi ir ledusputni, bet pie aizsalušā ezera viņiem nebūtu ko darīt.
 Pareizo krāsu pēc atslēgas man nebija, bet nolēmu, ka, vai nu savās apm.300  diedziņu krāsās neatradīsies atbilstošas? Atradās pat diedziņi pēc atslēgas.
Da ich nicht austicken  kann, was ich will, dann habe ich beschlossen eine ganze alte Arbeit zu beenden. Hoffentlich, dass alle Eisvögel, die in Lettland nisten, sind nach Süden geflogen, weil sie die heutige Kälte (-17 Grad nach Celsius)) nicht aushalten könnten. Als ich diese Arbeit zur Seite gelegt hatte, fehlten mir einige passende Farben und andere Arbeiten waren wichtiger. Die echten Farben nach dem Schlüssel hatte ich nicht, aber ich dachte, finde ich denn in meiner Sammlung  in ungefähr 300 Garnfarben die passenden Farben nicht? Ich habe sogar die richtigen nach dem Schlüssel gefunden.



3 komentāri:

Rita teica...

Danke fürs Rezept! Ich habe auch viele Beeren in der Gefriertruhe.

Dein Vogel ist wunderschön!

Daina teica...

Skaists dzenītis! Kēksiņi būs man jāizmēģina

Zwergenwelt teica...

liebe Rita, ganz herzlichen Dank für deine immer so lieben Kommentare.♥♥

Heute besuche ich dich und sehe den schönen Eisvogel. Wunderschön hast du ihn gestickt.
Heute ist es sehr kalt bei euch, oder?
Herzliche Grüße und ein schönes Wochenende, cornelia