svētdiena, 2014. gada 5. janvāris

Svētdienas saldums u.c./ Sonntagssüßes u.a.

Vecmamma mazmeitai izadīja vienkāršus dūraiņus, kā arī viņa patika, bet tomēr gribējās kādu tamborētu rotājumu, bet ne ziediņu. Tad man radās doma par nierītes rakstu, tad viens motīvs man "iekrita rokās", un tad es pameklēju internetā. Kādu nierīšu rakstu tur tikai nebija! Rezultāts šāds pēc saskaņošanas ar valkātāju. Bet viņa saka, ka kompozīcijai vajadzētu vēl kādu mazāku nierīti klāt. Nu mēģināsim!
Die Oma hat für ihre Enkelin einfache Däumlinge gestrickt, wie sie ihr auch gefielen, aber sie wollte doch einen gehäkelter Schmuck, aber kein Blümchen. Dann kam mir die Idee über painsley Motiv(Sagt, bitte, wie dieses Muster auf Deutsch heißt!), ein Motiv "viel mir in die Hände", und danach habe ich im Internet gesucht. Und welche Muster habe ich dort gefunden! Das Ergebnis geling so, nach der Beschprechung mit Trägerin. Aber sie sagt, dass für die Komposition bräuche man noch ein kleineres painsley. Nun versuchen wir mal!
*******
Piparkūku mīklas tapšanu parādīju, bet kur tad piparkūkas? Te nu ir pirmais cepums, brūnākas un gaišākas. Otrajā cepienā cepu gaišāko variantu, un taisnība, jo ilgāk mīkla pastāv, jo garšīgākas piparkūkas. Un vēl šajā mīklā bija defekts - efekts -  karamelizējies, bet neizkusis cukurs, kuru varēja pakraukšķināt. Vēl mani klasiskie saulespuķu cepumiņi. Un šokolādes konfektes ar iebiezināto pienu un ar aprikozēm. Pēc nosaukuma vajadzēja sanākt mīkstajām konfektēm, bet man vienā mirklī visa masa kļuva sausa. Varbūt tāpēc, ka bija "Lukss" šokolāde, kur izrādās it tikai 52% kakao. Bet atdziestot varēja labi sagriezt gabaliņos un garšoja, protams, kā nu nē.
Ich habe vorher gezeigt, wie ich den Lebkuchenteig vorbereitet hatte, aber wo sind sie denn? Hier ist das erste Gebäck, dunklere und hellere. Beim zweiten Gebäck habe ich die hellere Variante ausgewählt, und es ist richtig, je länger der Teig reift, desto besser schmecken die Lebkuchen. Und noch habe ich in diesem Teig ein Deffekt - Effekt -  karamelisierter, aber nicht bis zum Ende geschmolzener Zucker, den man knuspern konnte. Noch sind hier meine klassischen Sonnenblumenplätzchen zu sehen. Und die Schokoladepralinen mit Kondensmilch und Aprikosen. Nach dem Rezept sollten die Pralinen weich sein, aber bei mir wurde die Masse in einem Moment trocken, veilleicht deshalb, dass ich die Schokolade gebraucht habe, die nur 52% Kakaogehalt hatte. Obwohl ich habe diese Schokolade "Lukss" für die dunkle gehalten. Aber wenn die Masse kalt wurde, konnte man sie leicht in Stücklein schneiden und es hat geschmeckt, warum denn nicht.
*******


Un ja jau svētku atskaņas, tad parādīšu vēl vienu Ziemassvētku izšuvumu, ko izšuvu mūsu mājaslapas www.krustduriens.lv Ziemassvētku apmaiņas projektam. Domāju, ka saņēmēja to jau ir apskatījusies un varbūt iekārusi eglītē. Jo dāvaniņu es varēju atdot saņēmējai personīgi mūsu tikšanās laikā Jelgavā.
Und wenn ich noch über die Weihnachten spreche, dann zeige ich noch eine Weihnachtsstickerei, die ich für unser Wichtelprojekt auf dem www.krustduriens.lv ausgestickt habe. Ich denke die Empfängerin sie angeschaut und vielleicht auf dem Weihnachtsbaum gehängt hat. Ich konnte sie (und noch ein kleines Geschenk ) ihr bei unserem Treffen in Jelgava in die Hände geben.
*******
Skaistu Zvaigznes dienu un veiksmīgu jaunā darba cēliena sākumu!
Einen schönen Sternentag und ein erfolgreicher Beginn der neuen Arbeitszeit!

Nav komentāru: