pirmdiena, 2022. gada 28. februāris

Negaidīts un neplānots/ Unerwartet und nicht geplant

Paldies par laba vēlējumiem pagājušās nedēļas nogalei. Slikti man nebija, es biju savās mājās, siltumā, paēdusi un drošībā. Taču no otras puses es jutos ļoti slikti pēc ziņām, kas nāca no Ukrainas.

Kad piektdienas vakarā Rīgā notika atbalsta koncerts Ukrainas brīvībai, man sāpēja sirds, domas bija tik uztrauktas un rokas arī nebija mierīgas. Taču es nevarēju darīt neko no tā, kas iesākts vai ko es būtu gribējusi darīt. Tāpēc es sameklēju krājumos ukraiņu etnogrāfisko rakstu ar trīszobi no Ukrainas ģerboņa. Pat nezināju, kam tas būs, kā to noformēšu.

Man tagad ir grāmatzīme. Ar divām krāsām, kas simbolizē Ukrainas zilās debesis un tās zeltainos kviešu laukus. Otra puse ir balta. Tajā es iešūšu datumu, kad Ukraina būs brīva. 

Žēl, ka pasaules lielvalstis tā kavējās ar palīdzību. Ceru, ka atbalsts, kas tomēr ir sniegts, palīdzēs kļūt brīvai ne tikai Ukrainai, bet atvērs acis arī Krievijas tautai. Un sapurinās tik daudzās labklājības valstis, jo Ukraina šobrīd cīnās ne tikai par savu brīvību, bet arī par citu valstu iespējām būt.

Piedodiet, ka tik tieši. Bet es runāju ar savas valsts un savu pieredzi.

Danke für die guten Wünsche für das vergangene Wochenende. Mir war nicht schlecht, ich war zu Hause, im warmen Zimmer, satt und in der Sicherheit. Aber anderseits fühlte ich mich sehr schlecht nach allen Nachrichten, die aus der Ukraine kamen.

Als am Freitag in Riga das Konzert zur Unterstützung für Ukraine stattfand, mir schmezte das Herz, meine Gedanken waren so aufgeregt und meine Hände fanden keine Ruhe. Doch ich konnte nicht von dem machen, was ich angefangen hatte oder was ich machen gemocht hätte. Deshalb fand ich in meinen Vorräten ein ukrainisches ethnographisches Muster mit dem Trysub (Dreizack)  aus der ukrainischen Flagge. Ich wusste nicht, wofür ich es aussticke und wie ich es gestalte.

Ich habe jetzt ein Lesezeichen. In zwei Farben - blau wie der Himmel über die goldenen Weizenfeldern der Ukraine. Die andere Seite ist weiß. Da sticke ich den Datum aus, als die Ukraine frei wird.

Schade, dass die Großmächte so mit der Hilfe zögerten. Ich hoffe, dass die Unterstützung, die jetzt geleistet ist, hilft nicht nur der Ukraine frei zu werden, aber auch dem russischen Volk die Augen zu öffnen. Und viele Wohlstandsstaaten schüttelt, weil die Ukraine nicht nur für die eigene Freiheit kämpft, sondern auch für die Möglichkeit den anderen Staaten zu sein.

Entschuldigung, dass ich so direkt spreche. Aber ich spreche von der Erfahrung meines Staates und meiner eigenen.


2 komentāri:

Rita teica...

Sehr schön gestickt! Hoffentlich kannst du es bald mit einem datum ergänzen.

Jutta teica...

Eine wirklich schöne Stickerei, danke fürs Zeigen.
LG Jutta