svētdiena, 2013. gada 28. aprīlis

Mācos aust un šūt/ Ich lerne weben und nähen

Šīs ir manas pirmās audenes, gareniski svītrotās, vienkāršākās. Pēc maliņām labi var redzēt, ka pirmās... Hier sind meine ersten gewebten Gürtel, noch in der Länge eines Lesezeichens, diese sind Längsgestreiften, die Einfachsten. Nach den Rändern kann man/frau sehen, das sie die Ersten sind...
Šeit top trešā. Man patīk labāk arī krāsu salikums. Ar darbarīkiem, bet demonstrācijas variants, darba procesā ar zaļajām jostiņām audene ir piesieta pie piem. galda kājas un ap audējas vidukli un stingri nostiepta.
Hier entsteht das dritte Lesezeichen. Mir gefällt auch besser die Farbenwahl. Mit den Werkzeugen, aber eine Demonstrationsvariante, im Arbeitsprozeß ist das Gewebe mit den grünen Gürtel am Tischbein(z.B.) und um die Taille der Weberin angebunden und straff  gezogen.
Saiviņa ir ilgus gadus gaidījusi savu atgriešanos pie darba, tā piederēja manai vecmāmiņai. Pirmo audu, izmantojot kartona saiviņas, diez ko ērti nebija, bet ar saiviņu daudz ērtāk, varbūt arī tāpēc, ka tā bijusi arī vecmammas rokās.
Das Weberschiffchen hat eine sehr lange Zeit auf die Arbeit gewartet, es hat meiner Großmutter gehört. Das erste Gürtelchen habe ich mit dem Kartonschiffchen gewebt, und es war nicht so bequem, aber mit dem echten Schiffchen viel bequemer, vielleicht auch deshalb, dass es auch in den Händen meiner Oma war.
Lai ērtāk uz aušanas nodarbību būtu paņemt līdzi darbarīkus, nolēmu sašūt auduma somiņu, kas sen bija noskatīta pie citām blogotājām, bet neuzdrošinājos tādai ķerties klāt. Bet, ak neraža, savos krājumos neatradu piemērota garuma rāvējslēdzēju. Taču nolēmu šūt tik un tā. Tā nu tapa mazāka somiņa - izšūšanas piederumiem. Audums jau kaut kur manīts......
Damit ich alle meine Webewerkzeugen zum Kurs mitnehemen kann, möchte ich ein passendes Täschchen nähen. Ich habe schon lange in anderen Blogs es gesehen, aber  ich wagte nicht das zu machen. Ach, du Schade, aber ich konnte nicht den Reißverschluss der passenden Länge finden. Aber beschloss sowieso zu nähen. So habe ich ein kleineres Täschen für .. mein Ausstickzubehör. Der Stoff habe ich schon einmal verwendet...



*******
Un jūs jautāsiet, un kur ir kāds saldumiņš? Ir, ir. Auzu pārslas cepumiņi ar rozīnēm. Sagatavoti nodošanai meitai uz kopmītnēm. Und ihr werdet fragen, und wo ist etwas Süßes? Ja, ja, ich hab` schon. Haferflockengebäck mit Rosinen. Gepackt zum Übergeben für meine Tochter ins Studentenwohnheim.





6 komentāri:

Diāna teica...

Lieliski! Aušana ir kaut kas neiedomājams. Un ap audējas vidukli! Ne prātā nebūtu ienācis.

Queen Of The Armchair aka Dzintra Stitcheries teica...

Šis darbs izskatās ļoti interesanti ... es neesmu redzējis to pirms, bet man ir viens no tiem saišu!

RitaGri teica...

@Diāna
Nav jāpērk tā TV veikalā reklamētā josta, tik pagrozies un tik aud!
@Dzintra
Kāda novada, cik liela un plata ir tev josta?

Anonīms teica...
Šo komentāru ir noņēmis emuāra administrators.
Anonīms teica...

Hallo Rita,
deine gewebten Lesezeichen sehen toll aus. Als Gürtel kann ich mir diese auch sehr gut vorstellen.
Bin schon auf weitere gewebete Werke gespannt.
glg
Angie
:-)

Anonīms teica...
Šo komentāru ir noņēmis emuāra administrators.