svētdiena, 2011. gada 25. septembris

Septembra ziņas/ Septembernachrichten

Mazs un liels. Tā biju plānojusi saukt ziņu, ko gribēju ievietot. Taču parādīšu tikai mazo darbu, lielo nācās tomēr izjaukt, mans vasaras lieldarbs - jaka mammai būs vēl rudens lieldarbs, jo priekšpuse un piedurknes izrādījās par šauru.
Mazdarbiņš - karšu maciņš no filca ar monogrammu māsasdēla sievai.
Klein und groß. So hatte ich vor mein Post zu nennen, das ich posten wollte. Aber ich zeige nur die kleine Arbeit, die große musste ich leider aufziehen, meine große Sommerarbeit -die Jacke für meine Mutter wird auch die große Herbstarbeit sein, weil die Vorderteile und Ärmel etwas zu knapp waren.
Die kleine Arbeit -das Kartenbeutelchen aus Filz mit Monogramm für die Frau meines Neffen. 
***
Citiem rokdarbiem man nav bijis laika un arī, godīgi sakot, prieka. Mans roku darbs ir vairāk vajadzīgs ražas novākšanai. Te var redzēt šī gada ķirbju daudzumu un daudzveidību(kādi pieci jau bija izlietoti un padalīti citiem).
Für andere Handarbeiten hatte ich keine Zeit und, ehrlich gesagt, keine Lust. Mein Hände waren mehr für die Ernte nützlich. Hier kann man/frau sehen, wieviel und wie vielfältig Kürbisse wir geerntet haben(etwa fünf haben wir schon gegessen und anderen gegeben).
***
Bet skolā tika "izklāti" ziedu un citu dabas materiālu paklāji. Tēma - skola. Šeit daži.
Aber in der Schule wurden die Blumen - und Naturmaterialienteppiche "ausgelegt". Das Thema - die Schule. Nur einige Bilder.


Šo veidoja arī mana meita. Diesen  hat auch meine Tochter gemacht.
***
Septembra sākumā biju divas dienas purvā lasīt dzērvenes. Precīzāk Teiču purvā, kas ir rezervāts, tādēļ ogas lasāmas tikai vietējiem ar atļauju. Otrais rīts, ieejot purvā, bija kā dziesmā - zirnekļa tīklos saapinies rīts. Cik nu mans NOKIA noķēra šo noskaņu.
Septemberanfang war ich zwei Tage im Sumpf, um die Moosbeeren zu sammeln. Und zwar im Sumpf Teiči, der auch Naturschutzgebiet ist, deshalb können hier nur die Dorfbewohner die Beeren mit Erlaubnissen sammeln. Am zweiten Morgen sah so der Sumpf aus -  alles in Spinnennetzen. Wie nun mein NOKIA diese Stimmung fangen konnte.